Reggel nyolcra kaptunk időpontot így mindenki korábban kelt mint ahogy egyébként szokott. Reméltem ebből nem lesz baj a vizsgálaton. A nagyot leadtuk az oviba, a kicsit pedig behívta a pszichológus. Egy számára nagy asztalhoz uült a mellette lévő székre. Az asztallap kb a nyakáig ért. A nő elővett kb 8 db fakockát. Nézd, most egymásra teszem ezeket. Tedd te is! Épített. Az utolsó kockát is feltette. Nézd, most egymás mellé teszem őket. És Zsuzska folytatta a sort. Három forma volt kivágva egy falapon, letett elé hozzá három formát. A gyerek a helyükre tette azokat. Majd megfordította a lapot, es a gyerek úgy is a helyükre tette a formákat, hogy megváltozott a sorrend. Majd előkerült egy régies stílusu mesekönyv. A gyerek kicsit nézegette a kinyitott könyvet, de nem érdekelte. Mikor mutogatni kezdtem a könyvlapon, ujra figyelt. De nem lapozott. Leszàllni készült. Ekkor a nő lapot vett elő, és egyenest húzott. Rajzolj te is! De Zsuzska letette a ceruzát. Mindegyik színt, végül, mivel ulyen erőszakosak voltunk, lesöpört mindent az asztalról. Ekkor egy félbehajtott papírt kellett volna újra hajtania, de azt is lesöpörte. Ekkor adtam neki enni. Evett egy kis perecet. Közben a nő kérdezgetett engem.
- a szülés rendben ment?
Igen, bár kellett szednem végnyomáscsökkentőt a harmadik trimeszterben.
A szülés problémamentes volt?
Igen.
Kapott fájdalomcsillapítót?
Nem.
A gyerek utánozza amit ön csinál?
Igen, pl tereget velem, és a tesót is utánozza.
Pakol a ruhásszekrényében?
Ha azt pakolásnak lehet nevezni, hogy mindent begyömköd mindenhova, igen.
Vannak e szavai?
Kb 30-35
Segít öltözni?
Igen
Akkor folytassuk a játékot.
Itt ez a rajz egy kislányról,megmutatod hol az orra?
Zsuzska elfordult.
Hol a hasa?
Elfordul, nem érdekli.
Jó, akkor itt ez a lap hat képpel. Melyik a kutya? Mutasd meg!
Megmutataja.
Hol a baba?
Megmutataja.
Hol a kanál? Megmutataja a poharat. Nem az. Hol a kanál. Újra megmutataja a poharat. Mivel nem helyeslünk, ideges lesz. Nem tudja hil a kanál. Hol a házikó. Azt nem tudja mert sose mutattam neki.
Rászólok, mutasd a cipőt, azt tudod!
Leszáll a székről, már nem akar játszani. Inkább a polcon lévő játékokat, az íróasztal kincseit akarja felfedezni. Előkerül egy labda. A nő elrúgja,rúgj bele! Sose csinált ilyet, nem rúg bele, de lelkesen nevetve visszahozza. Játszana még, de a nő megint papírt akar vele hajtani. Mindent lesöpör, inkább nézelődik, barackot eszik. Eközben új kérdések. Tudja hol van a lába? Gondolom igen, mert nyújtja pusziért, cipőbe bedugja, ha öltözünk.
Lépcsőzik egyedül?
Igen
Törékeny pohárban folyadékot visz e?
Igen.
Közösségben játszik? Kevés a gyerektársaság. Tesóval játszik. Mi a kedvenc játéka? Kukucs játék, gyurmázás, kirakó, épitkezés, tesóval ugrálás.
Miért Hozták ide? Mert aggódtunk hogy az evésproblémái kihatnak a mentális fejlődésére.
Kis szünet, megetettem egy bébikajával. Odajött egy nő, anyu ismerőse, szólt hozzá, mese nézés közben. Nem nézett oda. Csiklandozni kezdte, barátságosan fogadta. Ölbe vette, kedvesen fogadta. Jött a gyógypedagógus, és beterelt egy elég uncsi szobába minket. Egymásba illő edénykéket vett elő. A gyerek egymásba tette azokat. Nagyon gyorsan cserélődtek a játékok. A gyerek egy ideig rugalmasan együttműködött, majd elfáradt és minden átmenet nélkül elsírta magát, ami fetrengős hisztibe végződött. Egy perc hiszti után megnyugodott és hazajőttünk. A gyógypedagógus azt mondta, a gyerek normális, csak beszéljünk hozzá a z utcán, evés közben, mindig, kommentáljunk mindent, amit lát.