Pelenka, Bili

Ez az írás mementó minden leendő szülőnek. Önismereti tréning fiatal szülőknek és nosztaliga tapasztaltabb szülőknek. Lényege, hogy vidám perceket szerezzen mindenki számára. Bővebb kiadásban (még több humorral) megrendelhető könyvként a blog írójánál.

Friss topikok

  • Zizifull: Valóban nem haszontalan, ha beteg a gyerek, és szüksége van rá, hogy figyeljék. Azonban egészséges... (2014.02.26. 09:22) haszontalan babaholmik listája - kiegészítés
  • Zsembibaba: Sajnos, paleo ide vagy oda, azokat az ételeket amiken felnőttem ( palacsinta, madártej) akkor is r... (2013.12.04. 03:21) paleo diéta
  • Zsembibaba: @babcica: Köszi a tippet, mostanra sokat tapasztaltam saját bőrön. Sokat bénáztam, de ami pozitiv ... (2013.09.12. 00:27) kertészkedés
  • kisvirag78: A málnalevél tea nem fogja megindítani a szülést, de ha végül beindul, akkor sokat segít abban, ho... (2013.08.08. 21:24) Szülés megindítása- bábapraktika
  • Pirimoricz: Nekem ma segítettek a babakocsit feltenni a buszra, és még üléssel is kínáltak. Fel kell ébreszten... (2012.12.01. 14:44) Meghívás

Linkblog

Egyetemi évek kezdetei

2011.07.06. 05:08 - Zsembibaba

Nagyon optimistán kezdtem neki a felvételinek. Cirka 30-40 emberből felvettek hetet. Ekkor még nem tudtam, hogy a felvett embereknek egyik fele már kezeli magát valami ( többnyire legális, esetenként receptre kapható) droggal, a másik fele meg még nem, de kellene. Nyár eleje volt, a műhely, mivel kint volt a szőlősbe, a hegyen, szépen virágzott, zöldelt, a műhely udvarán lehetett a gyíkok közt napozni, szemben iható forrásvíz csörgedezett, a szomszédunk egy óvoda volt, ahonnan állandó, vidám gyerekzsivaly szűrődött át, elkeveredve a tücsökciripeléssel. A kép idilli volt. Az évek során a körülmények nem változtak, de azért kezdtem elgondolkozni. Az a semmitérő drótháló, ami elválasztott minket az óvodától, az első két évben szimbolikus jelentést kapott számomra. Kissé úgy éreztem, a határ a kiscsoport és a kis csoport között, valóban olyan keskeny, mint a háló, még a cirka 15-20 év korkülönbség a csapatok között sem szélesít rajta. Első évben rájöttem, minket is kiraktak messze az élő emberektől, hogy kedvünkre hangoskodhassunk. Aztán felfedeztem, hogy a mi udvarunk is olyan, mint az ovisoké, nincsenek bele mérgező növények ültetve. A mi kapunk is retesszel záródik, a sima kilincs lenyomása nem nyit ki semmit. Nálunk is napi probléma volt a " nem adom, az enyém, és kell nekem", illetve a " Pisti tönkretette a szerszámomat". Ezeket a problémákat mi is egymás közt, felnőtt bevonása nélkül boxoltuk le. A bátrak ugyanazt ették, mint az ovisok, mert ez volt az egyetlen lehetőség, hogy meleg moslékhoz jussanak, csak be kellett fizetni a havi kvótát. A kevésbé bátrak inkább töpörtyűt, paprikát és kenyeret ettek a helyi boltból. Nekünk is volt óvobácsink, aki meghallagott minket, megetetett minket, segített felhúzni a cipőnket, vagy mást, csak nálunk vagyonőrnek hívták. Hogy ezen a címen, milyen vagyont védett, és kitől, arra a mai napig nem jöttem rá. Nekünk is voltak apáink, akik reggel útnak indítottak minket, felkészítettek az aznapra, vérmérséklet szerint fegyelmeztek és dícsértek, s megkérdezték, mit csináltunk előző nap. Csak mi eleinte mestereknek hívtuk őket. Eleinte. Úgy harmad év körűl már csak azt kérdeztük egymástól: emlékszel, mit mondott apánk, mikor jön? A kerítés megléte így vált szimbolikussá. Csakhamar nehéz volt eldönteni, mire való? Őket védik tőlünk, vagy minket védenek tőlük?

A bejegyzés trackback címe:

https://pelenkabili.blog.hu/api/trackback/id/tr853043192

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása