Pelenka, Bili

Ez az írás mementó minden leendő szülőnek. Önismereti tréning fiatal szülőknek és nosztaliga tapasztaltabb szülőknek. Lényege, hogy vidám perceket szerezzen mindenki számára. Bővebb kiadásban (még több humorral) megrendelhető könyvként a blog írójánál.

Friss topikok

  • Zizifull: Valóban nem haszontalan, ha beteg a gyerek, és szüksége van rá, hogy figyeljék. Azonban egészséges... (2014.02.26. 09:22) haszontalan babaholmik listája - kiegészítés
  • Zsembibaba: Sajnos, paleo ide vagy oda, azokat az ételeket amiken felnőttem ( palacsinta, madártej) akkor is r... (2013.12.04. 03:21) paleo diéta
  • Zsembibaba: @babcica: Köszi a tippet, mostanra sokat tapasztaltam saját bőrön. Sokat bénáztam, de ami pozitiv ... (2013.09.12. 00:27) kertészkedés
  • kisvirag78: A málnalevél tea nem fogja megindítani a szülést, de ha végül beindul, akkor sokat segít abban, ho... (2013.08.08. 21:24) Szülés megindítása- bábapraktika
  • Pirimoricz: Nekem ma segítettek a babakocsit feltenni a buszra, és még üléssel is kínáltak. Fel kell ébreszten... (2012.12.01. 14:44) Meghívás

Linkblog

kertészkedés

2013.04.23. 13:28 - Zsembibaba

Én vagyok hát a Városi Paraszt, akinek fogalma sincs róla, hogy mit csinál, de lelkes. Végre kaptam "ajiba" egy darab földet, így reményeim szerint a kiscsaládom legalább két levest fognak enni a saját terményemből, és legalább két vacsorára való paradicsomunk lesz, ami menőn bio. A kertészkedésnek vannak buktatói. Ugyan vannak a kis magokkal teli csomagon infók a növényről, mindent mégsem tudsz meg belőle. Pl nem írja le, hogy ne akkor ültesd el a paprikát, paradicsomot, amikor már meleg van (április, vagy később), mert akkor sose jutsz el a termés leszedéséig. Egyszerűen kifutsz az időből. Érdemes elvetni kis dobozkákban a magokat már február végén. Mivel szép sommás pénzeket lehet otthagyni a kertészeti boltban nagyon menő préseltpapír poharakért, a tejfeles pohár meg nálunk nem kivitelezhető, ezért elkezdtem vécépapír gurigákba ültetni. Naja, jó időben el kell kezdeni gyűjteni, hogy legyen elég. Hamar rájöttem az első hibára, nem hajtottam be az alját az első daraboknak, így a ha a föld nem is, de a víz teljes egészében keresztülfolyt a pohárkán, és a kis palánták marha gyorsan ki tudtak száradni. Ekkor találtam meg az obiban a papír dobozkákat, amik ingyen elvihetők a kassza mellől. Előbb betűrtem a vécépapír alját, hogy legyen a pohárnak "feneke", majd beletettek szép sorban a pohárkákat ebbe a kartondobozba.  Majd a kartondobozt egy műagyag dobozba, hogy megmaradjon a tartása. Így már minden remekül ment, csak kétnaponta nem szabad elfelejteni megöntözni. Tapasztalatom szerint ez a módszer remekül működik a paprikánál, paradicsomnál, de a hagyma nem igazán szerette, a cukorborsó viszont pompásan nagy lett, de ez utóbbit nem szabad olyan hamar elültetni, mert kb addigra már ültethetővé válik, mire a paprikának épp csak eszébe jut kibújni a földből. Nos, a következő hiba a kiültetésnél történt. Nem ültettem elég mélyre, kilógott a pohár teteje, s nem öntöztem meg azonnal, mert a kerti csap még el volt zárva. Jött egy szép napos nap, és mindennek annyi. Paprika, paradicsom halott. Nem árt megjegyezni, hogy a paradicsom nem kedveli a tűző napsütést, mégha nincs is nagy meleg, inkább árnyékban kell hagyni, a paprika veszte inkább azonban a vízhiány volt. A borsó azonban bírja a fényt, csak elfekszik a földön, így érdemes kis kerítést húzni mellé, ha nekünk úgy tetszik, ha áll. A padlizsánról és egyéb tökfélékről egyenlőre csak annyit tudok, hogy előbb érdemes trágyát ültetni a földbe, majd egy réteg földet erre szórni, és efölé lehet a magokat ültetni. Nem árt ha egy-egy padlizsánbokor közt egy méter a távolság, mert marha nagyra meg tud nőni. Vettem áfonya bokrot is. A nappalim dísze lett. egy hét alatt a teljesen csupasz ágaktól eljutott a virágzásig és zöldlevél hajtásig. Nem fogom kiültetni, most filózom rajta, hogyan készítsek szobai veteményeskertet, árnyékot kedvelő növényekből.

Találtam egy virágmag keveréket is, amit állítólag, ha a kertünk köré ültetünk, távol tartja a csigákat. Ezt is jó kipróbálni, mert bizony a csigák sokmindent megrágnak, amit nem kellene, különösen a salátát és epret. Persze ha biztos védelmet szeretnénk, a virágok mellé a következő "kerítés" a hagyma, fokhagyma, mert ezek távol tartják az egyéb kártevőket, bogarakat, lárvákat.

Eltűnődtem rajta, hogy nagy üvegház helyett, amíg kicsi a palánta, elég volna e egy petpalack búra a növényre. Ha valakinek van erről tapasztalata, kérem írja meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://pelenkabili.blog.hu/api/trackback/id/tr585242886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

babcica 2013.07.06. 10:57:38

Szia!
Bocsi hogy így eltűntem. Már két éve hogy kertészkedem én is, a teraszunkon. Nálunk a fűszernövények mellett a paradicsom van. Általában február második felében a tejfölös pohárba ültetem el a magokat, így áprilisra már van 10 centis palántám. Anyukám szerint a paradicsomot úgy kell ültetni, hogy kettesével, közéjük egy karót, meg azért legalább 10-15 centis távot hagyni a másik ilyen párostól. Ha szeretnéd hogy a lehető legtöbb erő menjen a termésbe, a leveleknél kibúvó hajtásokat ki kell törni. Emlékeim szerint a paprikát is ki karóztuk, de a borsót nem. Ott csak néha átfordítottuk, mert hajlamos elkezdeni rothadni, ha nincs megfordítva, bár mivel vannak indái, biztos felmászna rajta. Ha nem szeretnéd permetezni vegyszerrel a növényeket, a kártevők ellen védekezhetsz úgy is, hogy leszeded a beteg leveleket, meg amin a petéjük van, ja meg persze a bogarat. A Zsombor Krisztája egy házi cuccal permetezi. Szappan, fokhagyma, kevés - 1 dl víz, ezt 4-5 napig állni hagyni utána leszűrni és áttölteni permezetős-fújos flakonba és vízzel hígítani. Még nem próbáltam. Ha szeretnél uborkát akkor annak kell valami háló amire felfuthat, és egy kisebb árkot-mélyedést kell csinálni, abba kell a magot eldugni és betemetés után megöntözni. Úgy emlékszem vízigényes. A hagymát nem szokták palántázni, azt ledugják a földbe oszt csók. Velem úgy csináltatták, hogy a hüvelyk ujj meg a következő kettő közé kell megfogni a hagymát és úgy ledugni, hogy az első ujjperced már a földben legyen. hirtelen ennyi jutott eszembe, de ha van valami szívesen segítek! Ui: sikerült lakást találni??

Zsembibaba 2013.09.12. 00:27:48

@babcica: Köszi a tippet, mostanra sokat tapasztaltam saját bőrön. Sokat bénáztam, de ami pozitiv visszacsatolás a földtől, hogy a borsó nőtt mint a gaz, és a három tő patiszompalánta annyit termet, hogy sose fogjuk megenni. A répár kétszer kellett vetnem, mire lett, de azért az is lett, bár elég soványan, jövőre megy a földnek a tehéntrágya egy barátnőm jóvoltából. Ugyanez a kukoricával, nagyon vacak lett, de amit kiszenvedett, édes, finom kis csövek. A tavalyi tulajtól lett meglepiként körömvirágom, most már tudom, hogy bármit kibír, és nagyon szép, és nagyon gyógyította a lányok durva nyári kiütéseit teaként a fürdővízben. Ugyanígy lett pár szál mákom, sajnos nem annyi, hoyg ehetnénk, mert nem tudtam mi az, mikor kicsi volt és csak öt szálat hagytam meg próbaként, de a lányok nagyon êlvezik, jót játszottak a gubákkal.


süti beállítások módosítása